måndag 16 juni 2014

Tag: Sommarläsning!


1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?
Åh jag tycker det är så svårt att försöka planera min läsning då jag oftast läser det är jag mest sugen på för tillfället och det ändras typ från dag till dag men jag skulle gärna vilja läsa de här böckerna:
 

The Book of Life - Deborah Harkness
Clockwork Angel - Cassandra Clare
Kungarnas Krig - George R.R Martin
Reborn - C.C Hunter
In the End - Demitria Lunetta

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Opal - Jennifer L. Armentrout
Jag gillade verkligen de två första böckerna i Lux-serien men jag kan aldrig få för mig att fortsätta läsa den här tredje boken, jag har ingen aning om varför för jag tror verkligen att jag kommer tycka om den. Det kanske är det sjukt sliskiga omslaget som får mig att tveka?


3. Var är bästa stället att läsa i sommar?
Någonstans utomhus i solen!
 

 
4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?Jag kommer defintivt försöka läsa utomhus typ på balkongen, vid stranden eller i stugan men jag kommer ju även fortsätta att läsa hemma i sängen. Så det kommer nog bli en mix av alla olika ställen :)


5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?
 
The Book of Life släpps den 15 juli och är den sista boken i All Souls trilogin! OMG mina förväntningar är SKYHÖGA efter de två tidigare böckerna och jag hålla alla tummar jag har för att den kommer bli episk!
 
 
6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?
 
The Unbecoming of Mara Dyer & The Evolution of Mara Dyer av Michelle Hodkin!
Okej! Jag är HELT såld på den här serien! Alla borde verklige kolla upp och läsa de här två böckerna i sommar så ni är redo inför den sista boken när den släpps i november! SÅ GRYMT BRA! (andra boken är tillochmed bättre än den första)
 
7. Strand eller hängmatta?
Strand!

8. Deckare eller roman?
Roman! Jag är inte alls förtjust i deckare, vägrar i princip att läsa svenska deckare! Om jag ska läsa en deckare måste den i princip vara engelsk och utspelar sig i london eller på engelska landsbygden.

9. Favoritgenre?
Fantasy i alla dess former! Till 99% består min läslista av böcker som innehåller något typ av övernaturligt element. Har en liten förkärlek till obehagliga och läskiga fantasyböcker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar