fredag 28 juni 2013

Nya böcker #17

Denna veckan har jag fått hem lite recensionsexemplar, lånat lite serier på biblioteket och fått hem ett av mina födelsedagspaket.. Jag väntar fortfarande på ett paket men Adlibris är extremt sega!! 

Från biblioteket:
Locke and Key, Vol. 1: Welcome to Lovecraft
Locke and Key, Vol. 2: Head Games 
Locke and Key, Vol. 3: Crown of Shadows 
Locke and Key, Vol. 4: Keys to the Kingdom
Det här är en serie som jag har velat läsa hur länge som helst så när jag hittade alla de här volymerna på biblioteket var jag tvungen att låna dem! Jag har börjat läsa lite i den första boken och det verkar lovande! Serien är helt i färg och jag tror den kommer bli riktigt creepy... :)
 
 
Från Ponto pocket:
Nya Kontakter - Sophie Kinsella
Yippie! En ny Kinsella bok! Jag har läst alla hennes böcker hittills och det ska bli riktigt kul att läsa den här nya. Perfekt sommarläsning!

Från Bazar förlag:
Virus - Paul McEuen
"En dödlig hemlighet, Ett biologiskt vapen, En värld på randen till undergång..."
Ooo.. Den här boken låter riktigt lovande. Ska bli kul att läsa!


Födelsedagsböcker:
 Outpost - Ann Aguirre
Ser verkligen fram emot den här uppföljaren. Hoppas den är minst lika bra som första boken i serien!
City of Glass - Cassandra Clare 
Jag har inte läst City of Ashes än men det känns väldigt bra att ha den tredje boken hemma! Den är sjukt fin om inte annat.. 
 

Sen har jag även fått hem 3 e-noveller från Mix Förlag för recension:

  
Socioterna - Jorun Modén
Innan Himlen Faller - K G Johansson
Kallelsen - Helena Dahlgren
Helena Dahlgren som har skrivit Kallelsen har även bokbloggen: Dark Places som jag följer. Så det ska bli riktigt kul att läsa något som en annan bokbloggare har skrivit.






6 kommentarer:

  1. Locke & Key-böckerna verkar spännande :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja de är vädligt spännande och riktigt bra! du borde testa att läsa den första volymen!

      Radera
  2. Cassandra Clares böcker är jag så nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tog en evighet innan jag började läsa hennes böcker men nu ångrar jag att jag inte började tidigare!

      Radera
  3. Vad roligt med massa nya böcker! Virus verkar väldigt bra.

    SvaraRadera