onsdag 6 november 2013

Waiting on Wednesday - Vecka 45

Waiting on Wednesday började hos Breaking the Spine och är ett sätt att visa upp kommande böcker som man verkligen ser fram emot!

Fracture Me
Shatter Me #2.5
av Tahereh Mafi
Releasedatum: 17 December 2013
As Omega Point prepares to launch an all-out assault on The Reestablishment soldiers stationed in Sector 45, Adam's focus couldn't be further from the upcoming battle. He's reeling from his breakup with Juliette, scared for his best friend's life, and as concerned as ever for his brother James's safety. And just as Adam begins to wonder if this life is really for him, the alarms sound. It's time for war.

On the battlefield, it seems like the odds are in their favor—but taking down Warner, Adam's newly discovered half brother, won't be that easy. The Reestablishment can't tolerate a rebellion, and they'll do anything to crush the resistance . . . including killing everyone Adam has ever cared about.

Kommentarer:
Det är är bara en mellanbok men den förtjänar verkligen en egen WoW. Min besatthet för den här serien bara stiger och stiger och det kommer bara bli värre ju närmare vi kommer realasedatumet för Ignite Me.. Så det är tur att den Fracture me släpps nu i decemeber så man har något kul att se fram emot tills februari! Adam är inte min favorit men jag kan ändå inte vänta till jag får läsa den här. Jag är dock lite orolig för att jag ska tycka lika mycket om Adam efter den här novellen som jag tyckte om Warner efter jag läste Destroy me. För då kommer jag har ALLVARLIGA problem när jag ska läsa Ignite me. Hur ska Mafi lyckas avsluta den här serien på ett bra sätt.. Jag vågar inte tänka på det...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar