fredag 15 juli 2016

Harry Potter and the Cursed Child!?


Jag är livrädd för den här boken. 


29056083

Är inte ni? Hur tror ni den kommer att vara? bra? dålig? Kommer den ens kunna leva upp till en bråkdel av de andra böckerna? 

Hela Harry Potters värld och allt vad det innebär en numera en sådan legend och förknippas med så mycket minnen att jag är rädd för att förstöra allt det med att läsa den här boken. Jag vet inte om ens om jag vill ha en fortsättning(jag kommer såklart läsa den ändå :)). 

Ah så förvirrande. Eller kommer det bara bli en helt fantastisk läsning. Jag håller tummarna!

Ska ni läsa den???


15 kommentarer:

  1. Jag velar fram och tillbaka med den här. I grund och botten är jag sjukt otaggad och är rädd för att den kommer att förstöra allt, men samtidigt har jag ändå förhandsbokat den. Jag vill liksom läsa den själv innan jag ser en massa spoilers på nätet så jag kan bilda min egen uppfattning.Men som sagt, jag hade hellre varit utan. (Det hade varit en helt annan grej om det skulle ha kommit ut en prequel dock)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis så känner jag med. Man måste ju lixom läsa den och jag vill göra det, samtidigt som man inte vill.. Hopplöst!! :)

      Radera
  2. Jag kommer att läsa den, men försöka sänka förväntningarna en aning eftersom 1) J. K. Rowling inte har skrivit det ensamt, 2) det är en pjäs, vilket gör att känslan definitivt kommer vara annorlunda. Men jag är förväntansfull :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja många glömmer nog bort att det är en pjäs. det kommer vara så annorlunda från originalböckerna! Men vi håller tummarna!

      Radera
  3. Jag känner precis som du!Kommer läsa med försiktighet, för det är ett måste tycker jag...

    SvaraRadera
  4. Jag känner precis som du!Kommer läsa med försiktighet, för det är ett måste tycker jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är nog helt rätt att göra så!

      Radera
  5. Jag är också livrädd. Jag har givetvis förhandsbokat, och tänker läsa den så snart den kommer. Men jag försöker verkligen att hålla förväntningarna nere. Samtidigt som jag är super peppad. Jag har helt enkelt aldrig varit så kluven inför en bok någonsin...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag är oxå SÅ kluven! Det är hopplöst. Ja det är nog det värsta bokdilemmat man någonsin har haft. helt rätt!

      Radera
  6. Håller med dig. Är SÅ rädd för att det inte alls ska kännas som Harry Potter och att det bara ska förstöra ens bild av dem ... tänekr dock att det ju inte kan vara så farligt då så himla många skulle bli besvikna i så fall. Men det är ju speciellt det här med att det inte är bara Rowling som skrivit som får en nervös ...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man hade nog varit lite lugnare om hon hade varit ensam författare. Man känner ju hennes stil rätt väl. Men nu kan vad som helt hända!

      Radera
  7. Jag kommer självklart att läsa och jag tror inte att det kommer att förstöra magin från de andra böckerna. De flesta människor blir ju lite tråkigare som vuxna så då kan väl Harry också få bli det. Om det nu skulle vara så vill säga... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. hehe det låter som en toppen bra inställning!! Vi kör på det!

      Radera
  8. I got my copy of Harry Potter and the Cursed Child book today.
    I ordered it from Amazon and I got it in just 2 days!
    Amazon link:
    Harry Potter and the Cursed Child

    SvaraRadera