måndag 11 juli 2016

Jag är tillbaka med massa böcker! #74

Hej!

Jag har haft semester och farit runt överallt känns det som och därför har bloggen ekat rätt tom :/
Men nu är jag tillbaka hemma och har packat upp mina resväskor. Som förövrigt är det tråkigaste som finns. Usch! 

När jag har varit iväg har det dykt upp en del böcker här hemma och jag har även hunnit en runda till biblioteket. :)


Från biblioteket:
Blood and Salt - Kim Liggett
Her Dark Curiosity - Megan Shepherd
Två lån från bibblan! Blood and Salt är jag väldigt spänd på, har hört mycket bra om den. Her Dark Curiosity har jag lite blandade känslor för. Få se hur det blir med den. 

 Från Modernista & Opal förlag:
Pappa Pellerins dotter och Glasblåsarnas Barn - Maria Gripe
En överraskning från Modernista! Detta är deras två första böcker i deras satsning på återutgivning av Gripes böcker. SÅ kul. Jag hoppas att ännu fler från uppleva hennes historier i och med nyutgivningen.

Poppy Pym och Faraos Förbannelse - Laura Wood
Slutet - Ursula Poznanski
Det Lånade Mörkrets Riddare - Dave Rudden

Slutet har jag frågat efter själv eftersom jag har läst och recenserat de två första böckerna i serien tidigare och ser SÅ fram emot att läsa den!
Poppy Pym och Det Lånade Mörkrets Riddare har jag inte hört talas om tidigare och fick dem hemskickade av Modernista. Men det är jag inte speciellt ledsen över. :)

Tack så mycket Modernista & Opal Förlag!



2 kommentarer:

  1. Fina böcker. Det lånade mörkrets riddare var jättebra, tycker jag. Och jag hoppas att du kommer att tycka om Blood and Salt. Jag älskade den när jag läste den. Också nyfiken att se vad du tycker om Her Dark Curiosity, jag hoppas att du gillar den mer än första boken. :)

    SvaraRadera