onsdag 12 augusti 2015

Waiting On Wednesday - Vecka 33

Waiting on Wednesday började hos Breaking the Spine och är ett sätt att visa upp kommande böcker som man verkligen ser fram emot!

Färjan
Av Mats Strandberg
Releasedatum: 16 September 2015
I kväll ska 1 200 förväntansfulla passagerare åka på en kryssning mellan Sverige och Finland. Men det finns något ondskefullt ombord på den här resan. Mitt i natten är färjan plötsligt avskärmad från omvärlden. Det finns ingenstans att fly. Det finns inget sätt att kontakta land. Och du vet inte vem du kan lita på.

Relationer sätts på prov. Vanliga människor tvingas bli hjältar. Men det som händer den här natten kan också locka fram det värsta i dem. Välkommen ombord på Baltic Charisma.


 Kommentarer:
Alltså hur ball låter inte den här boken? Helt sjukt kul och spännande :) Jag älskade Engelfors-trilogin och jag skulle absolut inte ha något emot att läsa fler böcker från Strandberg. Under min uppväxt hade vi en sommarstuga i Finland så jag har åkt min beskärda del av dessa färjor som boken utspelar sig på! Det gör min bara mer spänd på att läsa den här boken! 

Är den här boken något för er?? 


4 kommentarer:

  1. Den är absolut ingenting för mig, trots att den låter väldigt spännande. Kommer bli livrädd och aldrig våga mig på en båt igen, hahahah.

    SvaraRadera
    Svar
    1. haha ja det kan ju vara mycket möjligt faktiskt :)

      Radera
  2. Jag har egentligen sjukt svårt för skräck - men - så har vi lyckats få Strandberg som författarbesök till jobbet i höst så boken hamnade på att läsa-listan och faktum är att jag läser den just nu. Den går som följetong i Svenska Dagbladet i sommar vilken vi har på jobbet -kanon ju! Och den är verkligen obehaglig!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jasså gör den? gud vad kul! synd att man inte hade tidningen här hemma, men det låter ju lovande iaf :)

      Radera