tisdag 1 juli 2014

Månadsrapport - Juni


Tystnaden i Bruset - Patrick Ness
City of Glass - Cassandra Clare
The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin
Prodigy - Marie Lu
Crown of Midnight - Sarah J. Maas
Legend - Marie Lu

E-böcker:
In the End - Demitria Lunetta

Lästa böcker: 6
Böcker på engelska: 4
Böcker på svenska: 2
Böcker jag inte läste färdigt: 1

Bästa boken:
The Evolution of Mara Dyer av Michelle Hodkin!
Så himla fantastiskt bra! Håller på att längta ihjäl mig efter den sista boken i serien.

Störst Besvikelse:
Oj vad den här boken var ointressant. Jag segade mig igenom ca 100 sidor och sen klarade jag inte mer. Noll intresse för själva historien och väldigt tråkigt eftersom jag har hört många som verkligen gillar den här serien.

Snyggast omslag:
Jag är svag för omslag med vit bakgrund och vit rygg och Crown of Midnight är precis ett sånt. Väldigt snyggt med de vita i kombination med det röda.


Kommentarer:
Sex riktigt bra böcker och en riktigt dålig, så kan man väl sammanfatta Juni månad. Förutom Tystaden i Bruset som var ett bottennapp är jag SÅ nöjd med mina bokval denna månaden. Legend, City of Glass, The Evolution of Mara Dyer, ja alla var så himla bra. Jag har fortsatt med att läsa de serier jag har påbörjat istället för att börar på nya och det har fungerat väldigt bra. Det har varit vädligt lugnt med bokinköpen under Juni och jag har bara fått hem 3(!) nya böcker. Känns bra, jag har ju endel olästa att ta tag i!

Planer för Juli:
Juli kommer bestå till största del av semester för min del och jag har börjat kolla lite på potentiell semesterläsning.. Det är en del böcker påväg hem till mig som jag har längtat efter ett bra tag nu! Den absolut mest efterlängtade är THE BOOK OF LIFE! Peppad till MAX :) Annars är jag sugen på att ta tag i Kungarnas Krig men vi får se. Det är mycket som ska hinnas med på semestern så det kan bli lite ont om lästid ibland..

Vilken var er favoritbok i Juni och ser ni fram emot någon speciell bok i Juli?

1 kommentar:

  1. Jag ser särskilt fram emot The Kiss of Deception av Mary E. Pearson och Silver Shadows av Richelle Mead. :)

    SvaraRadera