torsdag 3 juli 2014

The Evolution of Mara Dyer - Michelle Hodkin

Titel: The Evolution of Mara Dyer
Författare: Michelle Hodkin
Serie: Mara Dyer #2
Språk: Engelska
Antal sidor: 527
Utgiven: Februari 2013

Beskrivning från Goodreads:
Mara Dyer knows she isn't crazy. She knows that she can kill with her mind, and that Noah can heal with his. Mara also knows that somehow, Jude is not a hallucination. He is alive. Unfortunately, convincing her family and doctors that she's not unstable and doesn't need to be hospitalised isn't easy. The only person who actually believes her is Noah. But being with Noah is dangerous and Mara is in constant fear that she might hurt him. She needs to learn how to control her power, and fast! Together, Mara and Noah must try and figure out exactly how Jude survived when the asylum collapsed, and how he knows so much about her strange ability...before anyone else ends up dead!

Kommentarer:
Holy Banans! Det är är verkligen en fantastisk serie, den första boken är SÅ bra men The Evolution of Mara Dyer är ÄNNU bättre! Det är som en uppskruvad version av den första boken, lite hemskare, lite råare, lite mer tvister och helt enkelt ännu mer fängslande.

Det är en mix av fantasy och contemporary i den här boken som är helt perfekt, den utspelar sig i en vanlig värld med helt vanliga problem men sen helt plötsligt dyker det upp övernaturliga element och händelser som gör hela historien väldigt spännande. En annan styrka den här boken har är att det är väldigt svårt att avgöra vad som är verkligt och vad som utspelar sig i Maras huvud. Är hon galen eller är allt som hon upplever verkligt? Ena stunden verkar det som att alla konstiga händelser sker i verkligheten och i andra stunder känns det som om är Mara som ligger bakom allt.

Jag blev verkligen helt fascinerad av den här boken, jag anade ju att den skulle vara bra eftersom jag verkligen gillade ettan men att jag skulle bli SÅ uppslukad av den som jag faktiskt blev var lite av en överraskning. Jag älskar Mara och hennes familj, speciellt hennes lillebror som är så himla söt och underhållande. Noah gillar jag också, inte riktigt lika mycket som Mara eftersom jag fortfarande tycker han är lite mystisk och underlig emellanåt.

Jag är som sagt enormt nöjd med hur hela historien utvecklade sig under bokens gång och det är ett riktigt bra upplägg för en fantastisk serieavslutning i den sista boken The Retribution of Mara Dyer som vi får vänta på ända tills november, suck! Jag vill verkligen att ALLA ska läsa den här serien, för den är så enormt bra, jag är helt såld och som det ser ut nu åker den upp högt upp på min favorit-serie-lista!

Läs den!

Betyg 9+/10

Andra böcker i serien:
1. The Unbecoming of Mara Dyer
2. The Evolution of Mara Dyer
3. The Retribution of Mara Dyer


Boken finns att köpa på Adlibris, Bokus & Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar