söndag 17 augusti 2014

Locke & Key - Joe Hill

Jag måste bara skriva några få ord om den mest fantastiska grafiska skräck serie jag någonsin har läst. 

 Locke & Key består av sex stycken samlingsalbum, vardera innehåller ca 150 sidor. Det är Joe Hill som har skrivit och Gabriel Rodriguez som har illustrerad. Joe Hill känner ni nog igen som lite av en skräckmästare, inte så konstigt eftersom han är Stephen Kings son. Rodriguez är en mästare av stor rang på att illustrera och jag fullkomligt älskar hans stil.

Själva historien utspelar sig runt familjen Locke som flyttar till sitt gamla familjehus där mycket mystiska och underliga saker händer när de hittar olika magiska nycklar. Det låter kanske som en spännande fantasy historia med olika magiska nycklar som leder till magiska världar, men det är inte riktigt så historien ser ut. Det här är inget mindre än en riktigt skäckhistoria! Det är definitivt inget för de som inte gillar blod, här finns det blod i överflöd. Den är verkligen den råaste grafiska serier jag har stött på, den står till och med The Walking Dead vid flera tillfällen, men den är så briljant och så fantastisk att det inte går och missa den här serien!

Här finns en recension av 1an och 2an: Locke & Key vol 1&2

 
 Bilder från: http://www2.gr.cl/

Läs den! Köp, låna eller gör vad som helst för att få tag på ett exemplar, det är mitt råd i alla fall. Jag kommer förhoppningsvis inom en snart framtid läsa om den här serien!

Betyg: 10+++++

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar