tisdag 30 december 2014

Top Ten Tuesday - Vecka 1


Det är tisdag och dax för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish varje vecka. Det är dax för årets sista topp tio! Denna gången ska man lista 10 mål eller löften man har satt för 2015!

Top Ten Goals/Resolutions For 2015

Hmm jag har inte funderat speciellt mycket på mina läsmål för 2015 men några kan jag nog knopa ihop.

1. Läs mer! Jag får inte glömma bort att läsa, försöka påminna mig själv ibland!

2. Avsluta 10 eller mer serier! Samma mål som 2014. Fungerade alldeles utmärkt i år och gör så att jag inte har 20 serier igång samtidigt. 
Den här serien ser jag fram emot att läsa & avsluta 2015.

3. Den klassiska: Inte köpa så många nya böcker, läs de som står i bokhyllan! Svårare sagt än gjort.. 

4. Om jag ska köpa några böcker ska jag verkligen vilja läsa dem. Inget köpande bara för att man ska... Har mycket böcker som det är. 
Två av mina senaste bokinköp som jag redan har läst ut. Helt enkelt böcker som jag verkligen ville läsa!

5. Var hård och rensa ut böcker som man vet att man aldrig kommer att läsa. Det kommer förresten ett inlägg om det snart. Har massvis med böcker som jag tänkte skänka bort!
Lite av de böcker som ska bort..



15 kommentarer:

  1. Jag tänkte också läsa klart den del serier nästa år. Och förhoppningsvis inte påbörja lika många som jag avslutar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är alltid ett bra mål! jag blir alltid så förvirrad när jag har så många serier igång samtigt. svårt att komma ihåg allt som händer..

      Radera
  2. Jag önskar jag var stark nog att göra mig av med böcker, men är inte där än. Låter som en bra lista annars. Lycka till!

    SvaraRadera
    Svar
    1. ja det är svårt men man får vara hård :)

      Radera
  3. Det där med att rensa ut böcker funkar inte här hos oss. Fast det verkligen borde...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä jag vet det är så svårt. Ibland får jag ett ryck och rensar ut en massa och ibland vill jag inte rensa ut en endaste bok.. :)

      Radera
  4. Jag måste också försöke rensa ur mina bokhyllor lite. I övrigt så är jag helt värdelös på det här med att sätta upp mål, så fort jag bestämt mig för något så vill jag bara göra precis tvärtemot. Det enda som funkar för mig är Goodreads Reading Challenge, så jag är impad att du har så många bra mål. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar oxå ha svårt för riktigt konkrekta mål. De här målen är inte så hårda så det kommer nog gå bra! (hoppas jag)

      Radera
  5. Ser ut som riktigt bra mål! Ska hålla utkik när du lägger upp om böckerna, ser redan nu några som jag gärna skulle adoptera :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska försöka få upp listan snart, typ nästa veckan. Ska bara kolla igenom bokhyllan :)

      Radera
  6. Jag ska också försöka ge mig i kast med en del serier nästa år: läsa ikapp och avsluta en del. Dessutom kommer jag nog att fortsätta att rensa. Plockade ur en del i år, men det kan nog bli mer.

    Ska hålla utkik på när du lägger upp inlägget - ser en bok som jag verkligen skulle vilja ha :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är alltid skönt att avsluta serier som man har hållit på med länge.. Ska försöka lägga upp det nästa vecka :)

      Radera
  7. Det där med att avsluta/hinna ikapp serier, att inte köpa bara för att och att läsa böcker som finns i hyllan är något som jag också tänker försöka sträva efter under 2015. Riktigt bra mål som du satt upp! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man kan ju försöka i alla fall :)

      Radera
  8. Jag har inte heller funderat så mycket på mål och läsutmaningar. Spontant känner jag att det vore bra att läsa några hyllvärmare under årets gång, samt försöka rensa bland de böckerna som inte föll mig i smaken. Tur att vi har en stooor bokhylla som rymmer många, då slipper man brottas med det. Men hyllan rymmer snart inte fler....

    Kommer hålla utkik efter när du lägger ut dina böcker, såg ett par som skulle vara intressanta! :) God fortsättning och gott nytt år!

    SvaraRadera