måndag 9 mars 2015

Nya böcker! #61

Nu är det värsta flyttkaoset undanstökat så nu hinner jag visa upp de senaste böckerna jag har fått hem! Ni vet alla att det har varit bokrea (den håller antagligen på fortfarande) och jag har fått med mig tre böcker därifrån, jag beställde mina över nätet eftersom jag inte hittade något kul i de fysiska butikerna. Sen fick jag även hem två böcker från Modernista som kom som en mycket glad överraskning. Jag har sett att det är några andra bokbloggare som har fått hem samma, så himla roligt!


Från bokrean:
 En god fiende, bok 1+2 - Joe Abercrombie
De här två böckerna är en fristående bok som utspelar sig i samma värld som Abercrombies trilogi Det lockande stålet. Jag har börjat lite smått på den första boken i den serien och gillar vad jag har läst hittills så beställde därför de här två böckerna
Kodnamn Verity - Elizabeth Wein
Alla som har läst den verkar älska den och jag gillar verkligen historiska romaner så jag tror att denna kan bli en hit!

 Den Lille Prinsen - Antoine De Saint-Exupéry
En riktigt klassisker och den ser så himla mysig ut, ska bli kul att läsa!
Den Röda Pyramiden - Rick Riordan
Jag blev riktigt glad när jag såg den här boken eftersom den stod uppsatt på min läslista. Jag håller på att läsa Percy Jackson nu och om Riordan har samma berättarstil i den här boken kommer jag nog inte bli besviken.


Har ni läst någon utav böckerna eller planerar ni att göra det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar