onsdag 25 mars 2015

Waiting on Wednesday - Vecka 13

Waiting on Wednesday började hos Breaking the Spine och är ett sätt att visa upp kommande böcker som man verkligen ser fram emot!
 
Crimson Bound
Av Rosamund Hodge 
Releasedatum: 5 maj 2015
When Rachelle was fifteen she was good—apprenticed to her aunt and in training to protect her village from dark magic. But she was also reckless— straying from the forest path in search of a way to free her world from the threat of eternal darkness. After an illicit meeting goes dreadfully wrong, Rachelle is forced to make a terrible choice that binds her to the very evil she had hoped to defeat.

Three years later, Rachelle has given her life to serving the realm, fighting deadly creatures in an effort to atone. When the king orders her to guard his son Armand—the man she hates most—Rachelle forces Armand to help her find the legendary sword that might save their world. As the two become unexpected allies, they uncover far-reaching conspiracies, hidden magic, and a love that may be their undoing. In a palace built on unbelievable wealth and dangerous secrets, can Rachelle discover the truth and stop the fall of endless night?
 
Kommentarer:
Det här är en av mina mest efterlängtade releaser detta året och jag kan knappt vänta tills den släpps nu den 5e maj!! Cruel Beauty var fantastiskt bra och jag hoppas att denna kan leva upp till mina förväntningar. Beskrivningen låter helt pefekt och jag vill ha den nu!!


Är det någon mer än jag som går och väntar på Crimson Bound??

 

3 kommentarer:

  1. Jag väntar också!! Och har redan planerat in den här som min WoW nästa vecka. :D

    SvaraRadera
  2. Ja!!! Såklart man längtar efter den här boken! "Cruel Beauty" dröjer sig fortfarande kvar hos mig ibland eftersom den var så himla bra och speciell. Det blir ju väldigt höga förväntningar på nya boken, men det lever hon säkert upp till. :)

    Trevlig torsdag!

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst första men om någon kände en obetvingad lust att skänka den till mig så skulle jag bli mycket gärna läsa den ;D Jag har förresten skickat vidare en tagg till dig: http://bokbeate.blogspot.se/2015/03/tagg-en-bokbloggares-hemliga-liv.html

    SvaraRadera