torsdag 12 november 2015

Omslagsmakeover!

De härliga bokförlagen ändrar gärna sina omslag lite titt som tätt och gör det gärna när bok två eller tre ska släppas i en serie så det är inte ovanligt att man står där med en icke matchande serie i slutändan. Hur irriterande är inte det?

Men ibland blir den nya omslagsdesignen betydligt bättre än den första och då är det nästan ok, värre blir det när det nya omslaget blir kasst.. 

Här är både några bra och mindre bra ändringar.. (enligt mig)
Throne of Glass (Throne of Glass, #1)17939545
Både Throne of Glass & Shatter Me blev betydligt bättre med den nya designen!!
1042904513455782
Även det nya omslaget till Blood Red Road gillar jag mer! 
991793812400425

Men när det kommer till de här tre böckerna föredrar jag de gamla omslagen framför de nya!
7728889The Diviners (The Diviners, #1)
The Diviners var cool innan men nu (även om det är snyggt) ser det lite blasé ut.
823517810802210
Across The Universe är grymt snygg medans de nya är så trist. Inget som skiljer den från mängden. 
25668326542880
Nej! Detta är absolut inget bra byte. De gamla omslagen till The Mortal Instruments är klassiska och de skulle man känna igen överallt. De nya bara smälter in bland alla andra tusen ya-böcker!


Vad tycker ni? Blev ändringarna till det bättre eller sämre?

5 kommentarer:

  1. Omslaget till Throne of glass ( den nya ) är det snyggaste jag sett på länge. :-)

    SvaraRadera
  2. Hehe gillar inte alls det gamla omslaget till Throne of Glass :P Tur att de bytte för det andra är så snyggt!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med dig om allt. Min största besvikelse är att man ändrade Across the Universe omslagen. Jag har fortfarande inte kommit över det hela.. :/

    SvaraRadera
  4. Det är så jobbigt då de ska byta omslag, speciellt då man börjar köpsa dem i ett omslag och så byter det till ett annat (sliter mitt hår)

    SvaraRadera
  5. Håller med dig om allt faktiskt!

    SvaraRadera