tisdag 3 november 2015

Top Ten Tuesday - Vecka 45


Det är tisdag och dax för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish varje vecka. Det är en ny vecka och nytt tema! Denna gången ska vi lista debutförfattare som vi har läst och som gjorde att vi se fram emot att läsa ytterligare en bok till av samma författare.

Top Five Debut Authors Who Have Me Looking Forward To Their Sophomore Novel 


1215740715839976
5. Demitria Lunetta  - In the After
Jag hade gärna läst mer av Lunetta, hittills har jag läst hennes två första böcker In the After och In the End som jag verkligen gillade!
4. Pierce Brown - Red Rising
Här har jag också hunnit läsa uppföljare Golden Son men jag är mycket imponerad och ser verkligen fram emot vad Brown kan dyka upp med i framtiden.
16429619Cruel Beauty (Cruel Beauty Universe #1)
3. Mary E. Pearson - The Kiss of Deception
Här kanske jag fuskar lite eftesom Pearson inte är någon debutförfattare men The Kiss of Deception är hennes första highfantasy bok och jag är väldigt intresserad av framtida böcker av henne om hon fortsätter på fantasyspåret!
2. Rosamund Hodge - Cruel Beauty
En ruskigt imponerade debut! Jag har inte än läst uppföljaren Crimson Bound än men utifrån vad jag har hört ska den inte göra en besviken. Hodge är verkligen ett namn jag kommer hålla koll på i framtiden. 

Victoria Aveyard17878931
1. Victoria Aveyard - Red Queen
Min senaste debut som jag läste för bara två månader sen och jag vill verkligen läsa fler böcker av Aveyard. Det ska bli kul att se vad för böcker hon kommer att ge ut efter den här serien!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar