onsdag 20 januari 2016

Waiting on Wednesday - Vecka 3

Waiting on Wednesday började hos Breaking the Spine och är ett sätt att visa upp kommande böcker som man verkligen ser fram emot!

Stars Above
Av Marissa Meyer
Releasedatum: 2 Februari 2016
25689074


The enchantment continues....
The universe of the Lunar Chronicles holds stories—and secrets—that are wondrous, vicious, and romantic. How did Cinder first arrive in New Beijing? How did the brooding soldier Wolf transform from young man to killer? When did Princess Winter and the palace guard Jacin realize their destinies?

With nine stories—five of which have never before been published—and an exclusive never-before-seen excerpt from Marissa Meyer’s upcoming novel, Heartless, about the Queen of Hearts from Alice in Wonderland, Stars Above is essential for fans of the bestselling and beloved Lunar Chronicles.

Kommentarer:
Jag älskar hela The Lundar Chronicles och har läst alla böcker plus några av mellannovellerna så jag tänker absolut köpa hem den här samlingen(till min kindle). Det är nio noveller och jag har läst tre av dem redan med det spelar inte så stor roll. Av beskrivningen ser jag fram emot tre stycken extra mycket: 
After Sunshine Passes By: Handlar om Cress och hur hon hamnar på satelliten.
The Mechanic: Cinder och Kais första möte ur hans perspektiv!
Something Old, Something New: Epilog till Winter där alla samlas för århundradets bröllop!! 


Åh det ska bli så kul!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar