lördag 18 maj 2013

5 books to movie tag!

Jag blev taggad av Frida på Booklovin till att göra den här taggen! 
Taggen går ut på att hitta fem böcker som man vill se som film eller en tv-serie!


5. Den röda drottningen av Philippa Gregory
Den andra systern Boleyn av Gregory har redan filmatiserat så de får gärna filmatisera flera av hennes böcker t ex. Den röda drottningen.
4. Saeculum av Ursula Poznanski
Jag tror den här thrillern tror jag hade fungerat bra som film. Den hade kanske blivit ännu obehagligare än boken!


3. Metro 2033 av Dmitrij Gluchovskij
Det här kan bli riktigt bra! Tror den skulle vara sjukt läskig med monster och mörka tunnelbanor..
2. Själlös av Gail Carriger
Hur häftigt hade det inte att de Själlös som film? Alla underbara miljöer och alla fantastiska kläder! 


1. Giftet av Maria V. Snyder
Jag tror detta skulle kunna bli en fantastisk äventyrsfilm! 
Tänk att se Yelena och Valek på film?!


Jag tror knappt det finns några fler att tagga? Alla bloggar jag läser verkar har blivit taggade, så jag hoppar över taggarna denna gången!
Men har ni inte blivit taggade gör den ändå! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar