torsdag 3 oktober 2013

Månadsrapport - September

Rädda mig inte! - Tahereh Mafi
Drömgångare - Samantha Shannon
Storm Glass - Maria V.Snyder
Enders Spel - Orson Scott Card
Awake at Dawn - C.C Hunter
Hemlös - Gail Carriger
Angelfall - Susan Ee
Beautiful Creatures, Bok 2 - Kami Garcia & Margaret Stohl

E-böcker:
Destroy MeTahereh Mafi

Lästa böcker: 8
Lästa mellanböcker: 1
Böcker på engelska: 4
Böcker på svenska: 5


Bästa boken:
Denna månaden får det bli Awake at Dawn! En riktigt bra, rolig och spännande historia. En väldigt läsvärd serie.

Största överraskningen:
Helt klart Rädda mig inte! Jag var lite tveksam till den här boken innan jag började läsa den eftersom jag inte gillade hur den första boken slutade(med alla x-men vibbar) men jag blev verkligen överraskad över hur mycket jag tyckte om den här. Ruskigt bra slut...! (recension kommer)

Sämsta boken:
Enders spel. Inte för mig, inte det minsta. 

Snyggast omslag:
Åhh SÅ snyggt det här omslaget är! 

Kommentarer: 
Jag tycker det har blivit rätt mycket läst i september! 8 böcker varav två stycken som är rätt tjocka(Drömgångare & BC). Förutom Enders Spel har jag läst bara bra böcker och en del har definitivt blivit nya favoriter. Jag har dock inte lyckats avsluta någon serie(som vanligt..). Maze Runner-serien har jag fortfarande inte fått för mig att läsa, trots att jag ÄLSKADE den första boken. Jaja den får vi ta någon annan gång.

Planer för Oktober:
Ja jag har inga speciella planer för den här månaden. Den enda boken jag har planerat att läsa är Sea Glass av Maria V.Snyder, då den ingår i min tre-på-tre utmaning. Annars ska jag läsa de böcker jag känner för, inga måsten och inga krav. OJ JUST DET! OMG, ALLEGIANT SLÄPPS DEN 22 OKTOBER!!!
Har ni förbokat erat exemplar??


Vilken var er favoritbok i September?

2 kommentarer:

  1. Tråkigt att du inte gillade enders game. Typ min top 5-10 favoritbok =p

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja den föll mig inte alls i smaken.. tyvärr :/

      Radera