måndag 10 mars 2014

Nytt till bokhyllan! #43

Förra veckan hämtade jag ut några riktigt fina böcker från biblioteket samt fick hem ett rec.ex!




Röd Skymning - Fredrik Lindblom
Jag fick hem Röd Skymning av Lindblom och jag ser verkligen fram emot att läsa den, det är är riktigt kul med svensk fantasy! Nu i mars släpper även Lindblom den fristående uppföljaren Dödens Trubabur så det finns mycket fantasy att se fram emot den närmaste tiden.

Soulless 2 - Gail Carriger
Soulless 3 - Gail Carriger
The Walking Dead, book 6 - Robert Kirkman
Lite nya grafiska noveller som jag har lånat hem! Det ska bli så kul att läsa Soulless i manga version, jag har dock inte fått hem ettan än så väntar med att börja på dessa två. The Walking Dead, bok 6 är en samlingsvolym som innehåller nr 11-12 av den fantastiska men hemska zombieserien!


Cress - Marissa Meyer

Jippie!! Jag har lånat hem den tredje och mycket efterlängtade boken i The Lunar Chronicles. Jag lånade Cinder på biblioteket och sen läste jag Scarlet som e-bok så därför var jag väldigt snabb med att reservera Cress på bibblan eftersom det kändes onödigt att köpa den. Jag är så PEPPAD, det är så många som säger att detta är den bästa boken i serien hittills, jag håller tummarna!

1 kommentar:

  1. Vilka härliga böcker! :) Röd skymning tyckte jag jättemycket om, och Cress ser jag väldigt fram emot att läsa (måste dock läsa Scarlet först). Hoppas du gillar böckerna! :)

    SvaraRadera