fredag 13 september 2013

Nya böcker #27

Ett bibliotekslån, en mycket efterlängtad bok och en hypad bok blev veckans skörd!

 Från biblioteket:
Rädda mig inte! - Tahereh Mafi
Jag tittade förbi biblioteket i veckan för att lämna tillbaka några böcker och då ser jag denna boken står där helt ensam i hyllan.. Då slog det mig att jag inte har läst den! Jag läste första i maj och sen lånade jag hem denna till min läsplatta i juli men då blev den inte läst. Så nu gör jag ett nytt försök med den här! 

Enders spel - Orson Scott Card
Drömgångare - Samantha Shannon

Efter Petras, Annas, Miriams och en hel del andra väldigt positiva recensioner kunde jag inte motstå Enders spel längre :) Det ska bli kul att se vad jag tycker om den. 
Drömgångare har jag haft ögonen på ett tag nu så när den dök upp här i brevlådan blev jag sjukt glad! Den låter så lovande och jag hoppas att den är riktigt bra.
Tack Modernista!



2 kommentarer:

  1. Vill också läsa Enders spel!

    SvaraRadera
  2. Jag är väldigt nyfiken på Drömgångare, ser fram emot en recension! :) Hoppas du gillar dina nya böcker. :)

    SvaraRadera