torsdag 19 december 2013

Vinter Enkät!

Det var så himla längesedan jag gjorde någon slags enkät/tagg så nu tyckte jag det var dax!

Senaste bokköp:
Hm den senaste jag köpte måste varit mitt loppis fynd av Harry Potter and the Philosopers Stone av J.K Rowling! Ruskigt nöjd med det fyndet!
 

Senaste biblioteksånet:
Det var ett tag sen jag var på bibblan men sista lånet var Finnikin of the Rock av Melina Marchetta

Senaste utlästa boken:
World After av Susan Ee. Så ruskigt bra!! (recension kommer)

Favorittidning:
Hmm. just nu läser jag typ noll tidningar men en klassiker är alltid Knep & Knåp! :) Den har jag köpt/prenumererat på från och till sen jag var typ 12år gammal. Den är fortfarande lika kul!

Plats där jag helst läser:
Oftast blir det i sängen innan jag ska sova, men om jag läser mitt på dagen så blir det i soffan eller fåtöljen!

Så sorterar jag min bokhylla:


Först efter oläst och lästa. Sen är de lästa indelade i serier och fristående böcker/serier där jag bara läst första boken. De olästa är indelade i inbundna och häftade/pocket. 

Sen har jag även en hylla med äldre lästa pocketböcker och en avdelning med inbundna olästa böcker som inte är så aktuella(inte kommer läsa den närmaste tiden). Inte alls rörigt^^
Här står mina fristående böcker blandat med serier där jag bara har läst första boken.


En bok som jag minns att jag läste när jag var liten:
Räknas Harry Potter som jag började läsa när jag var 10år? Annars var mina favoritböcker Kitty & Tvillingböckerna!
 
Gud vad jag älskade de här böckerna när jag jag mindre :)

 Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst:
Här i Malmö har jag typ inga gamla böcker alls men hemma i Småland finns det några kära Kitty böcker som jag har sparat!

Vad ser jag mest fram emot att läsa i vinter:
Oj! Jag vill läsa SÅ himla mycket böcker! Jag ska försöka göra en riktigt ansträngning med mina olästa böcker som står i bokhyllan och speciellt inrikta mig på fortsättningar i serier.
Bara ett axplock av vad jag vill läsa i vinter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar