måndag 1 september 2014

Månadsrapport - Augusti

Inferno - Dan Brown
Notorious Ninteen - Janet Evanovich
Explosive Eighteen - Janet Evanovich
Locke & Key: Alpha & Omega - Joe Hill
The Unbound - Victoria Schwab
Locke & Key: Clockworks - Joe Hill

E-böcker:
Turned at Dark - C.C Hunter

Lästa böcker: 4
Lästa grafiska noveller: 2
Lästa mellanböcker: 1
Böcker på engelska: 6
Böcker på svenska: 1

Bästa boken:
Perfektion! Helt fantastisk!

Störst Besvikelse:
Jag hade det på känn eftersom recensionerna har varit väldigt mixade men Inferno av Dan Brown nådde knappast upp till varken DaVinci-koden eller Änglar & Demoner. 


Snyggast omslag:

Kommentarer:
Den här månaden består mest av semesterläsning och grafiska noveller. Jag har bara läst EN YA-bok! EN? helt sjukt. Men det har varit lite skönt att ta en paus från fantasy och läsa lite annat. Den sista veckan i augusti har jag knappt läst 50 sidor pga allt för mycket att göra hemma och på jobb. Men det spelar egentligen ingen roll. Jag kan inte tvinga mig själv till att läsa.. 

Planer för September:
Oh No! Sommaren är slut :( Men regn och oväder är en utmärkt anledning till att krypa upp i soffan en en bra bok! Just nu håller jag på att läsa The Book of Life som jag verkligen gillar. Dock går det rätt långsamt framåt eftersom den är gigantisk och det är inte allt för enkel engelska. Men den är bra! Jag kommer dock läsa den parallellt med andra böcker för att inte tappa intresset för den. September är FYLLD med fantastiska boksläpp med bland annat: Heir of Fire, Champion(sve) och Blod & Stjärnstoft!!! Måste få tag dessa böckerna! :)


Vilken var er favoritbok i Augusti?

2 kommentarer:

  1. Min var helt klart Maze Runner - I dödens labyrint, men även Sätt mig i brand var bra! Hoppas September blir en jättebra läsmånad för dig! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag Mazerunner är SÅ bra, även Sätt mig i brand!

      Radera