torsdag 24 juli 2014

Reborn - C.C Hunter

Titel: Reborn
Författare: C.C Hunter

Serie: Shadow Falls: After Dark #1
Språk: Engelska
Antal sidor: 400
Utgiven: Maj 2014

Beskrivning från Goodreads:
For Della Tsang, Shadow Falls isn't just a camp: it's home. As a vampire who's never fit in with her human family, it's the one place she can truly be herself. But when a mysterious new guy arrives at camp, Della’s whole world is thrown into turmoil. Chase is a vampire with secrets, who knows more than he’s telling. But the more time she spends with him, the more she begins to trust this attractive stranger—and feel drawn to him. But romance is the last thing she wants—as she keeps telling Steve, the hunky shapeshifter who won’t stop trying to win her heart. And if Della isn't careful, he just might succeed.  When a new case puts everyone she cares about in danger, Della’s determined to do everything she can to save them . . . even if it means teaming up with Steve and Chase, who leave her more confused than ever. With their lives on the line, will Della and her friends survive—with their hearts intact?

Kommentarer:
Det här är den första boken i en spinn-off duologi till Shadow Falls seien. Man bör alltså har läst alla fem tidigare böckerna innan man ger sig på den här annars kommer man nog vara väldigt förvirrad. Det är precis samma värld och samma tid som i Shadow Falls böckerna, skillnaden är bara att det är olika huvudpersoner. I Reborn får vi följa Della som vi lärde känna i Shadow Falls som Kylies kompis. Hunter har verkligen gjort ett riktigt bra val av huvudkaraktär, var det någon av Kylies kompisar som var tillräckligt intressant för en egen spinn-off serie var det Della. Hon är grymt cool!

Reborn följer samma stil som de tidigare böckerna och jag vet att jag har sagt det tidigare men Hunter är verkligen expert på att hitta den perfekta mixen av vänskap, kärlek, äventyr och hemligheter. Det är verkligen en underhållande bok och Della är minst sagt väldigt rolig att läsa om. Utåt är hon väldigt kaxig och ska till varje pris verka tuff och oberoende. Detta göra att det blir många roliga kommentarer och handlingar som man skrattar högt åt. Självklart är hon innerst inne en vanlig tjej(vampyr) som även hon blir osäker och rädd och även den sidan får man se hos henne i den här boken. 

Det är en underhållande, lättläst och rolig bok som jag definitivt rekommenderar om ni har läst Shadow Falls serien. Ni kommer känna igen samma glädje och vänskap i Reborn som man har lärt sig att tycka så mycket om i Shadow Falls serien. Om jag fick välja en favorit skulle jag nog välja After Dark eftersom jag gillar den lite mer tuffa Della framför Kylie. Tråkigt nog är detta bara en duologi så det kommer bara bli en bok till om Della, men en positivt sak är att den släpps redan i oktober! Reborn avslutades med ett flertal frågetecken så jag är väldigt spänd på hur Eternal ska utveckla sig och hur Hunter ska ta och knyta ihop den här serien. Jag har stora förhoppningar på att det kommer bli en riktigt grym sista bok och jag kan knappt vänta!
Betyg 9/10

Andra böcker i serien:
1. Reborn

Boken finns att köpa på Adlibris, Bokus & Cdon.

2 kommentarer:

  1. Jag föredrar också Della framför Kylie, vilket gjorde mig ganska förvånad. Älskade slutet och är väldigt nyfiken på vad som kommer att hända nu. Men Eternal är inte sista boken, det kommer att komma en bok till efter den. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja! Toppen att du har koll! Det kommer en tredje bok :) :) Kul! hoppas den släpps rätt snart efter Eternal så att vi inte behöver vänta ett år!

      Radera