tisdag 9 december 2014

Top Ten Tuesday - Vecka 50


Det är tisdag och dax för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish varje vecka. Denna veckan består listan av 10 för mig helt nya författare som jag har läst någonting av under 2014.
 
 Top Ten New-To-Me Authors I Read In 2014
 
10. Rick Riordan: The Lightning Thief  
9. Marie Lu: Legend
8. Patrick Rothfuss: Vindens Namn
7.  George R.R Martin: Kampen om Järntronen
6. M.R Carey: The Girl with All the Gifts
5. Rosamund Hodge: Cruel Beauty
 
4. Neal Shusterman: Unwind 
3. Michelle Hodkin: The Unbecoming of Mara Dyer
2. Leigh Bardugo: Shadow and Bone 

1. Sarah J Maas: Throne of Glass 

Jag har hittat så många fantastiska nya författare detta året och många av dem kommer jag fortsätta följa och läsa i en lång tid framöver. Det är omöjligt att säga vilken som är min absolut favorit med Sarah J. Maas och Leigh Bardugo är definitivt två av mina nya highfantasy författare. Helt fantastiska!

Har du hittat någon ny favoritförfattare?
 
 

1 kommentar: