fredag 8 mars 2013

Veckans ris & ros (v.10)










Jag tänkte att jag skulle börja med "Veckans ris & ros" en gång i veckan som startade hos Bea och Sara.

Denna veckan handlar det om svenska författare:
Vilken svensk författare lockar dig just nu och vems böcker kan lika gärna kvitta?


Hmm jag kan ju börja med den enklare biten och svara på vems böcker kan kvitta. Där får svaret bli Jan Guillou. Klarar INTE av hans böcker! Har verkligen försökt många gånger men har lagt ner det lika fort igen. Inget för mig alltså.

En svensk författare som lockar mig just nu en duo: Mats Strandberg och
Sara Bergmark Elfgren. Jag läste klart Cirkeln för typ en vecka sen (gillade den väldigt mycket) och nu står Eld här hemma och väntar. Jag är väldigt sugen på att börja läsa den. Snart!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar