torsdag 14 mars 2013

Veckans Ris & Ros (V.11)


"Veckans Ris & Ros" som startade hos Beasbokhylla handlar denna vecka om förväntningar!



Vilken bok levde upp till dina förväntningar (trots att de var riktigt höga) och vilken bok gjorde inte det?



En bok som verkligen levde upp till förväntningarna var den senaste boken jag läste ut: Divergent av Veronica Roth. Jag trodde knappast den kunde vara SÅ bra som alla sa men det var den verkligen! Jag älskar den!


En bok som jag trodde att jag skulle älska var Deluxe av Anna Godbersen. Den hade så bra förutsättningar: Manhattan 1899, lyx, bedrägeri och gåtor. Men njaaa den levde inte upp till min förväntningar alls. Det kändes inte som berättelsen tog fart någon gång. Deluxe-serien kommer jag inte fortsätta läsa.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar