lördag 1 juni 2013

Månadsrapport - Maj

Rör mig inte! - Tahereh Mafi
Magikerna - Lev Grossman
Farlig Förmåga - Jessica Spotswood
Den Femte vågen - Rick Yancey
Rebellhjärta - Moira Young
The Walking Dead, Volume 1 - Robert Kirkman
Judas Barn - Markus Heitz
The Walking Dead, Volume 2 - Robert Kirkman
Chanslös - Gail Carriger
Anna Klädd i Blod - Kendare Blake
Blodröd väg - Moira Young
 

What Once We Feared - Carrie Ryan
Hare Moon - Carrie Ryan
Harry Potter the Prequel - J.K. Rowling
Assassin Study - Maria V. Snyder
 
Lästa böcker: 9
Lästa noveller: 4
Lästa seriealbum: 2
Böcker på engelska: 6
Böcker på svenska: 9

Bästa boken:
Den femte vågen
vinner med en hårsmån över Rebellhjärta. Båda böckerna var riktigt, riktigt bra!

Bästa överraskning:
Judas barn!
Wow den var verkligen SÅ mycket bättre än vad jag hade väntat mig. En klassisk vampyrbok!

Sämsta boken:

Det får bli Anna Klädd i Blod, jag hade höga förväntni
ngar men det var nog ingen bok för mig. Jag fattade inte riktigt grejen med Anna och blev inte så imponerad. Kommer antaligen inte läsa fortsättningen.  

Snyggast omslag:
 
Kommentarer:
Jag hann inte med att läsa riktigt så många böcker som jag ville i maj, men det beror nog dels på att jag läste endel noveller och seriealbum och sen att Magikerna tog mer än dubbelt så lång tid att läsa jämfört med andra böcker.. Men jag har lyckats läsa många riktigt bra böcker och jag har äntligen början läsa The Walking Dead serien som är jag sjukt peppad på! 

Planer för Juni:
Hmm.. Jag har nog inte tänkt så mycket på vad jag ska läsa i Juni. Men jag planerar att INTE köpa några nya böcker utan bara läsa av de som står i bokhylla.. (om det inte är fortsättningar i en serie). Jag har precis börjat läsa De Dödas Strand av Carrie Ryan och tror jag kommer att försöka läsa Den mörka Staden rätt snart så jag kan avsluta åtminstånde EN serie i juni!


Vilken var er favoritbok i Maj?

4 kommentarer:

  1. Jag tror Giftet av Maria V Snyder var månadens bästa för mig!

    SvaraRadera
  2. Så många bra böcker du läst! Börjar bli mer och mer sugen på att läsa dustland serien!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja denna månaden blev det många riktigt bra böcker! Dustland-serien är väldigt bra, du borde absolut läsa den. Ge inte upp om du irriterar dig på skrivsättet.. man glömmer bort det efter ett tag!

      Radera