torsdag 1 maj 2014

Månadsrapport - April

The Unbecoming of Mara Dyer - Michelle Hodkin
Throne of Glass - Sarah J. Maas
Dödens Trubadur - Fredrik Lindblom
Never Fade - Alexandra Bracken
Röd Skymning - Fredrik Lindblom

E-böcker:
Cruel Beauty - Rosamund Hodge
Glitches - Marissa Meyer
The Queens Army - Marissa Meyer


Lästa böcker: 6
Lästa noveller: 2
Böcker på engelska: 6
Böcker på svenska: 2

Bästa boken:
Det är svårt att välja mellan The Unbecoming of Mara Dyer & Throne of Glass! Båda var riktigt bra och jag ser verkligen fram emot att fortsätta läsa de här två serierna. Men Mara Dyer är nog ett litet snäpp bättre, tror jag!

Största överraskningen:
Cruel Beauty blev jag väldigt överraskad av! Jag trodde aldrig att jag skulle tycka om den så mycket som jag gjorde. Fantastisk bok!

Största besvikelsen:
Åh jag är lite besviken på Never Fade, den höll inte  Hoppas den sista delen kommer bli bättre!


Snyggast omslag:



Kommentarer:
Jag hann med många bra böcker denna månaden! Startade två nya väldigt bra serier: Throne of Glass & Mara Dyer som jag ser fram emot att läsa vidare. Hann även med två riktiga fantasy äventyr av Fredrik Lindblom. Så helt enkelt en bra månad! 

Planer för Maj:
Bra fråga. Jag tänkte att jag skulle läsa hela Blood of Eden serien! Det ser jag verkligen fram emot :) Annars har jag väldigt dålig koll på vad som kommer släppas nu i Maj men antagligen är det fler nya böcker som jag kommer vilja läsa... Börjar bli mer och mer sugen på att ge mig på Games of Thrones så vem vet det kanske är dax nu i maj!


Vilken var er favoritbok i April och ser ni fram emot någon speciell bok i Maj?

1 kommentar:

  1. Jag älskar Mara Dyer, och den där Everglades scenen är riktigt hemsk, tycker jag. Jag ser fram emot din recension sen. :) Min bästa bok i April var Finnikin of the Rock, och jag ser fram emot en massa böcker i Maj, men allra helst City of Heavenly Fire. :)

    SvaraRadera