lördag 17 maj 2014

Sommarens & höstens svenska favoriter!

Det börjar dyka upp en hel del väldigt intressanta svenska översättningar som kommer ut nu i sommar/höst!

För min del tycker jag att den här vinter/våren inte har innehållit så många intressanta svenska översättningar men nu börjar det ta fart! De närmaste månaderna är fyllda av mycket spännande nyheter! (bland annat två EXTREMT efterlängtande serieavslutningar!!)
Här är mina favoriter och de jag planerar och läsa!

Four - Veronica Roth
2014-06-14, Modernista

Spökstaden - Ransom Riggs
2014-06-19, Rabén&Sjögren
Jag har den första boken hemma och planerar att läsa den snart så jag kan ta tag i den här när den kommer ut!

Rasande Stjärna - Moira Young

2014-08-28, Rabén&Sjögren
Sista delen! Vill ha nu! Är lite osäker på om det är rätt omslag då det här inte finns på deras hemsida.
  

Blod & Stjärnstoft - Laini Taylor
2014-09-05, Bazar
Jag hade börjat ge upp hoppet på att Bazar skulle fortsätta att ge ut den här fantastiska serien men nu släpps bok två i september! Längtar!

 

Det Oändliga Havet - Rick Yancey

2014-10-08, Rabén&Sjögren
  
Beautiful Creatures - Den sista prövningen - Kami Garcia & Margaret Stohl
2014-10-09, Semic
Den sista boken! Shit vad det ska bli spännande att se hur allt slutar! Lite konstigt att de har valt ett rött omslag, originalet är ju grönt?!


Vilka vill ni läsa?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar