torsdag 22 januari 2015

Eternal - C.C Hunter

Titel: Eternal
Författare: C.C Hunter
Serie: Shadow Falls: After Dark #2
Språk: Engelska
Antal sidor: 386
Utgiven: Oktober 2014

Beskrivning från Goodreads:

All her life, Della's secret powers have made her feel separated from her human family. Now, she's where she belongs, at Shadow Falls. With the help of her best friends Kylie and Miranda, she’ll try to prove herself in the paranormal world as an investigator—all the while trying to figure out her own heart. Should she chose Chase, a powerful vampire with whom she shares a special bond? Or Steve, the hot shapeshifter whose kisses make her weak in the knees? When a person with dark connection to her past shows up, it’ll help her decide which guy to choose–and make her question everything she knows about herself.

Kommentarer:
Eternal är bok två i Shadow Falls spinn-off serie: After Dark och min sjunde bok av C.C Hunter. Vid det här laget kan man nog säga att jag har koll på den här serien och känner väl igenom Hunters skrivsätt. Men jag är inte på något sätt trött på de återkommande böckerna utan tycker det är härligt att återvända till Shadow Falls för att se vad som kommer att hända härnäst.

Eternal är den andra boken där Della har huvudrollen istället för Kylie som var vår huvudkaraktär i de första fem böckerna. Nu efter dessa två böcker kan jag nog säga att jag gillar Della ett snäpp bättre än Kylie. Hon är lite tuffare och jag tycker personligen att hon är lite intressantare och mer spännande som person är Kylie är. Det är en mycket underhållande och medryckande historia vi bjuds på i Eternal, det är olösta försvinnanden, onda varulvar och läskiga spöken. Allt i en härlig röra. Jag gillar verkligen själva mysteriet, spökena och de lite obehaliga drömmarna Della har. Det läser jag gärna om men jag hade lite problem med all relationsdrama som finns i den här boken. Jag ska inte spoila någon men jag gillar verkligen inte hur Hunter har utvecklat flera av relationerna i den här boken.

Så mitt stora problem och det som drar ner betyget på den här boken är all drama. Hälften hade räckt gott och väl. Jag tokgillar alla olösta gåtor och alla hemligheter som rör Dellas familj och de spöken hon har men man blir lite störd av allt relationskaos. Jag kan knappt vänta på sista boken för att få svar och se hur allt hänger ihop. Jag tror Hunter kommer avsluta den här serien med en riktigt dramatisk final! Jag hoppas till gud(typ) att Hunter även löser alla relationsproblem på det sättet jag vill och att jag inte sliter håret av mig när Unspoken är utläst.

Men jag rekommenderar verkligen Shadow Falls: After Dark om ni har läst Shadow Falls serien. Om inte så är fallet så börjar med Born at Midnight och efter den har ni ytterligare sex härliga böcker med vänskap, varluvar, kärlek, häxor och vampyrer framför er!

Spoiler:
-Jag gillar inte Chase! han är skum, kaxig, ljuger och lite väl irriterande. Jag hoppas inte att Della väljer honom. Nu ska det bli intressant att se vad som händer i nästa bok när Della fick se fotografierna på honom och hennes farbror(pappa?).
- Jag förstår inte riktigt heller varför Hunter skicka de iväg Perry? Vad har det med hela historien att göra? Steve är väl en sak, så Della kunde bli tillsammans med Chase. Men vad har Miranda och Perry med saken att göra? Jag hoppas på riktiga svar i sista boken!
Betyg 7/10

Andra böcker i serien:

1. Reborn
2. Eternal

Boken finns att köpa på Adlibris, Bokus & Cdon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar