söndag 12 maj 2013

Big Books tag - Tegelstenstaggen

Jag har blivit taggad av Petra  att göra tegelstenstaggen! Orginaltaggen heter "Big Books Tag" och det är Nelly som har översatt den och gett den namnet: Tegelstenstaggen.

Taggen går ut på att visa upp de 5 tjockaste böckerna i min bokhylla som jag har läst, samt de 2 tjockaste böckerna i min bokhylla som är olästa.

Jag beslutade att inte ta med några Harry Potter böcker för det blev lite tråkigt och endast en bok per serie. 

De 5 tjockaste böckerna i min bokhylla som jag har läst:

1. Sugar - Michel Faber, 876sidor
Det här var en lååång bok. Kunde nog kortats ner med ca 200 sidor. Men stundtals var den riktigt bra.

2. Luftslottet som sprängdes - Stieg Larsson, 704 sidor
 En av de få svenska deckare jag har läst och tyckt om! Är vanligtvis inget stort fan av just svenska deckare.

3. Alla själars natt - Deborah Harkness, 691 sidor
En av mina favoritböcker! 

 3. The Forgotten Garden - Kate Morton, 645 sidor
En bok jag gillade skarpt! Det är en härlig blandning av historia, hemligheter och engelska herrgårdar.

5. Hemligheternas Rike - Kristin Cashore, 622 sidor
Åh den sista delen i serien om De Utvalda! Älskar!


De 2 tjockaste olästa böckerna i min bokhylla:

1. Pestens Tid - Stephen King, 1229 sidor
Den oakortade utgåvan... Jag vill absolut läsa den här! Men.. men herregud 1229 sidor? När ska man orka?

2. Borta med vinden - Margaret Mitchell, 1048 sidor
Jag har som mål att läsa ut den här innan 2013 är slut, vi få se hur det går med det..!

Till slut taggar jag fyra bloggare som jag skulle vilja se göra den här taggen:
Zozzo och Emme på http://bokzoem.blogspot.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar