tisdag 23 april 2013

Top Ten Tuesday - Vecka 17

Det är tisdag och dax för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish varje vecka. Denna veckan handlar om förväntningarna man har på olika böcker.


Top Ten Books I Thought I'd Like MORE/LESS Than I Did



Jag tänkte dela upp det i två listor: En med böcker som jag trodde jag skulle gilla mer och en med böcker som gillade mer än vad jag trodde.


Böcker jag trodde att jag skulle gilla mer än vad jag gjorde:

 10. The Farm - Emily Mckay
Trodde verkligen att detta skulle vara en bok för mig: vampyrer, hemskheter, fängelse och överlevnad.. Men, nja jag fick aldrig någon riktigt bra känsla för den.
9. Deluxe - Anna Godbersen
Jag hade så höga förväntningar på den här boken och jag var nästan övertygad att den skulle bli en ny favorit bok, men nej! Inte ens i närheten.. Stor besvikelse.
8. Mayatestamentet - Steve Alten
Mayaindianer, mentalsjukhus, jordens undergång, gåtor, historia = Succé?
Det borde varit en succé men oj så besviken jag blev, allt förstördes när aliens kom in i bilden..!
7. Historikern - Elizabeth Kostova
Föll mig inte alls i smaken, för långtråkig och seg. 
6. Flickan från tjugotalet - Sophie Kinsella
Jag ÄLSKAR Kinsellas böcker och när den här kom ut så slängde jag mig över den direkt, men jag måste säga att jag blev lite besviken. Jag tyckte inte den höll samma klass som hennes tidigare böcker. 

Böcker jag gillade mer än vad jag trodde jag skulle göra:


5. Fang Girl - Helen Keeble
Den är boken är så jäkla underhållande och trodde verkligen inte att en bok om vampyrer kunde var så skrattframkallande och rolig
4. Paranormalcy - Kiersten White
Plockade upp den här boken på en rea och hade inte speciellt höga förväntningar på boken men blev väldigt överraskad över hur mycket jag tyckte   om boken och huvudkaraktärer Evie!
3. Lovligt byte - Janet Evanovich
Bästa chic-lit/deckare/komedi - serie jag läst. Jag trodde aldrig att jag gilla den här boken/serien så mycket som jag faktiskt gör. Jag är inne på den 17:e boken i serien och de är fortfarande underbart underhållande! 
2. Metro 2033 - Dmitrij Gluchovskij
En pocket jag köpte i ett 4 för 3 erbjudande som överraskade mig totalt! Älskar den här boken! Moskvas tunnelbana, muterade monster, mörker och total spänning = Succé!



1. Beautiful Creatures - Kami Garcia & Margaret Stohl
Seriöst?! Hur fel kunde jag ha om den här boken?? När jag hade läst klart den blev jag så arg på mig själv eftersom jag hade ignorerat den så länge. Största positiva överraskningen på länge!


2 kommentarer:

  1. I somras försökte jag att läsa Mayatestamentet, handlingen verkade bra, men det var något med boken som jag inte gillade. Det hela slutade med att jag lämnade tillbaks boken. Får se om boken får en andra chans någongång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja handlningen verkade så lovande! men jag tyckte inte alls den va så bra!

      Radera