söndag 26 januari 2014

Förvrängd - Gena Showalter

Namn: Förvrängd
Författare: Gena Showalter
Serie: Intertwined, #3
Förlag: Harlequin
Språk: Svenska
Antal Sidor: 368
Utgiviven: Juni 2013
Rec-ex: Ja

Beskrivning från Goodreads:
Aden Stone har haft en helvetisk vecka. Han har blivit: Torterad av rasande häxor. Hypnotiserad av en hämndlysten fe. Spionerad på av den mäktigaste vampyren någonsin. Och, just det. Dödad - två gånger.
Hans vampyrflickvän, Victoria, har hjälpt honom tillbaka till livet, men han har aldrig varit så fullständigt utom kontroll. Ett mörker inom honom hotar att ta över ... att förändra honom. Och eftersom det var meningen att han skulle dö förföljs han nu av döden, vilken dag som helst skulle kunna vara hans sista. Förr i tiden skulle de tre själarna som är fångade i hans huvud ha kunnat hjälpa honom, men ju mer mörkret inom honom växer desto svagare blir själarna. Och ju mer Aden börjar likna en vampyr desto mänskligare blir Victoria ... tills allt de någonsin känt och älskat hotas.


Kommentarer:
Bok två Befriad slutade med en rätt bra cliffhanger så jag plockade upp Förvrängd direkt efter jag hade avslutat den andra boken. Förvrängd fortsätter i samma fart och stil som den två tidigare böcker. Tempo är snabbt, karaktärerna är snygga och faror lurar i varje hörn. 

Det sker det en rätt stor personlighetsutveckling på vissa av karaktärerna och man märker att de har växt till sig och mognat lite under historiens gång. Både människorna och de övernaturliga varelserna förändras och det är både kul och intressant att se hur de ta till sig sina nya egenskaper och upptäcker nya sidor av sig själva. Själva historien är lite mörkade och brutalare denna gången, det är fler mord och betydligt mer mordgalna övernaturliga varelser.

Det finns inte så mycket mer att säga om den tredje boken. Jag gillade den och precis som de två tidigare böckerna var den mycket underhållande och väldigt lättläst. Det tar ingen tid att sätta sig in i världen och det händer saker hela tiden som gör att berättelsen går snabbt framåt. Jag gillar karaktärerna, det är inte personligheter som jag kommer komma ihåg flera år från nu men de passar bra in i historien och bidrar till den underhållande stämningen. Jag trodde detta var den sista boken men enligt Goodreads ska det komma en sista fjärde bok. Det är bara de att den fjärde boken skulle kommit ut 2012, sen har datumet flyttas till 2013, 2014 och nu 2015?? Jag tvivlar verkligen på att den någonsin kommer komma ut och tror jag nöjer mig med de tre böckerna jag har läst och avslutar den här serien nu. 

Betyg: 6/10

Andra böcker i serien:
1. Insnärjd
2. Befriad
3. Förvrängd

Finns att köpa på AdlibrisBokus och Harlequin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar