torsdag 2 januari 2014

Nyheter på svenska!

Jag har suttit och spanat lite på vad de svenska förlagen kommer att ge ut nu i vår och som ni kanske vet är det många intressanta titlar på gång. De här är de titalar jag är mest sugen på!

Stjärnmärkt - Jessica Spotswood
2014-01-16, Rabén & Sjögren
Äntligen kommer uppföljaren till Farlig Förmåga, jag ser fram emot att läsa den här boken snart!

Beautiful Creatures - Det högsta priset, det största offret
Kami Garcia & Margaret Stohl
2014-01-16, Semic
Ett absolut måste nu i Januari!

Drömtjuvarna - Maggie Stiefvater
2014-03-07, B Wahlströms

 
Four, Diverget - Veroica Roth
2014-03-15, Modernista
Novellsamlingen om Four!

Ull - Hugh Howey
2014-04-16, Nordstedts
Hehe, världens konstigaste namn! Det är en direktöversättning av Wool men det låter så fel på svenska. Men en riktigt grym dystopi som jag varmt kan rekomendera.

Övertalning & Stolthet och Fördom - Jane Austen
2014-05-03, Modernista
Ojoj en nyutgivning av Austens klassiker! De här vill jag ha! 
 Jane Eyre & Svindlande Höjder - Charlotte Bronte
 2014-05-18, Modernista
De här omslagen är HELT fantastiska. Stort plus till Modernista som ger ut dessa!


Har ni några av vårens böcker uppskrivna på inköpslistan?



7 kommentarer:

  1. Åh, har velat köpa Stolthet & Fördom i flera år (bara lånat den på bibblan tidigare), men inte hittat något omslag jag gillar. Den här utgåvan kommer jag helt klart skaffa hem! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis. Det har inte funnits någon snygg utgåva på svenska som jag heller ha velat ha!

      Radera
  2. Jag har Wool i hyllan, ska läsa den så fort jag får tid :))... men får hålla med dig om att den svenska översättningen av titeln är allt knepig ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja läs den! Titlen är så himla rolig :)

      Radera
  3. Jag er fram emot att läsa Stjärnmärkt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag med! nu är det inte många dagarn kvar :)

      Radera
  4. jag undrar när den sista boken av systrarna cahill kommer ut?

    SvaraRadera