fredag 3 januari 2014

Nytt från London! #35

Nyårsresan till London resulterade i hela SJU stycken fina böcker! 
Det är så fantastiskt att gå runt i alla bokaffärer och bara kolla på det enorma utbudet som finns. 

Asylum - Madeleine Roux
Som skräckälskare kunde jag knappast gå förbi den här boken när jag såg den i bokhyllan. Fantastiskt omslag! Hoppas på kalla kårar. 
Icons - Margaret Stohl
Är både intresserad och lite tveksam till den här boken men den är absolut värd de 3 pund jag betalade.  

The Culling - Steven Dos Santos
Den här plockade jag upp enbart på grund av en väldigt entusiastisk rekommendation av personalen i affären. Men den låter lovande och den har fått bra lovord på Goodreads. 
Dark Inside - Jeyn Roberts
Ännu en personal rekommendation. Har aldrig hört talas om den här boken innan men den verkar mörk, brutal och hemsk. Så det låter lite som min typ av bok...

Touch of Power - Maria V. Snyder
Scent of Magic - Maria V. Snyder
Ja! Äntligen! I den sista bokaffären jag besökte hittade jag äntligen de två böckerna som stod högst upp på min inköpslista. Ojoj så snygga de är och de verkar SÅ bra. Jag längtar tills jag ska börja läsa den första boken. Måste bara komma i rätt stämning och vara riktigt sugen på den här typen av bok innan jag börjar!  

The Screaming Staircase - Jonathan Stroud
En ruskigt fin inbunden bok för 6 pund? Går knappast att motstå. Spökjägare, thriller och skräck? Ja tack! Har bara läst väldigt fina recensioner på den här så förväntningarna är på topp!


Jag är riktigt nöjd med mina London-inköp. Några efterlängtade och välkända böcker och några helt främmande och nya. Nu ska jag bara se vilken jag ska kasta mig över först!

Har ni läst någon av de här böckerna?


10 kommentarer:

  1. Jag har inte läst någon men de ser onekligen mycket spännande ut! :)

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon utav dem men The screaming staircase har ett riktigt häftigt omslag!

    SvaraRadera
  3. Åhh vad många fina böcker! Jag gillade The Culling. Hoppas att du också gör det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja eller hur :) The Culling låter väldigt intressant, ska bli riktigt kul att läsa den!

      Radera
  4. Vilka härliga böcker! Kul att du hittade Touch of Power och Scent of Magic. :) Jag är rätt nyfiken på Dark Inside, så jag ser fram emot din recension. Jag har bara läst Icons, och den var ganska bra. Jag absolut älskade karaktären Ro. :)
    Hoppas du gillar dina nya böcker! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja äntligen har jag köpt dem :) Visst låter Dark Inside väldigt spännande :)

      Radera
  5. Inte läst någon av dem men Asylum ser riktigt bra ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har stort förhoppning på Asylum, hoppas den är lika läskig som den ser ut :)

      Radera