måndag 7 oktober 2013

Destroy Me - Tahereh Mafi

Titel: Destroy Me
Författare: Tahereh Mafi
Serie: Shatter me #1.5

Språk: Engelska
Antal Sidor: 101
Utgivningsår: Oktober 2012

Beskrivning från Goodreads:

Back at the base and recovering from his near-fatal wound, Warner must do everything in his power to keep his soldiers in check and suppress any mention of a rebellion in the sector. Still as obsessed with Juliette as ever, his first priority is to find her, bring her back, and dispose of Adam and Kenji, the two traitors who helped her escape. But when Warner’s father, The Supreme Commander of The Reestablishment, arrives to correct his son’s mistakes, it’s clear that he has much different plans for Juliette. Plans Warner simply cannot allow.



Kommentarer:
Mitt intresse för mellanböcker har svalnat något eftersom många inte tillför så mycket till originalhistorien och i många fall känns det som slöseri av tid. Men i det här fallet är det precis tvärtom! 

Jag skulle gå så långt som att säga att Destory Me är ett MÅSTE innan man påbörjar bok två i den här serien. Den förklara så mycket, den är riktigt bra och den tillför något mycket viktigt till historien om Juliette och hennes värld. 
I Destroy Me får man följa Warner, den ökända och grymma ledaren för Sector 45 som höll Juliette fången i den första boken. Man får veta mer om Warners bakgrund och om hur han fungerar. Man får helt enkelt en bra inblick i hans innersta tankar. 

Jag tror inte att jag har ändrat mina åsikter så abrupt om någon karaktär som jag gjorde om Warner när jag läste den här novellen. Jag var väl inte överförtjust i Warner när jag läste den första boken men nu.. OMG! Nu kan jag inte få nog av honom. På riktigt! Fantastiskt bra mellanbok helt enkelt.

Betyg: 7/10

Andra böcker i serien:
1. Rör mig inte! (eng. Shatter me)
2. Rädda mig inte! (eng Unravel me)

3. Ignite Me


 
Mellanböcker
1.5 Destroy Me
2.5 Fracture Me


Boken finns att köpa på Kobo och Amazon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar