måndag 14 oktober 2013

Taken at Dusk - C.C Hunter

Titel: Taken at Dusk
Författare: C.C Hunter
Serie: Shadow Falls #3
Språk: Engelska
Antal sidor: 380
Utgiven: April 2012

Beskrivning från Goodreads:
Kylie Galen believes that if she can just uncover what she is, all the other uncertainties in her life will suddenly make sense. And things really need to make sense right now. For starters, her heart is still torn between Lucas and Derek - or it was. Now, she's beginning to wonder if she was wrong about both boys. But it's not just romance that's leaving Kylie conflicted. She's also being haunted by an amnesia-stricken ghost who can't remember who she is. Complicating matters even more is the message the spirit brings from the world beyond: Death is imminent for someone at Shadow Falls Camp - and this time, there's nothing Kylie can do to stop it...


Kommentarer: 
Tyvärr tror jag att jag läste den här boken vid ett rätt dåligt tillfälle. Jag var egentligen inte så sugen på att läsa en paranormal bok men gjorde det ändå. Det brukar inte sluta så bra.. 

Taken at Dusk fortsätter precis där Awake at Dawn slutar och man får fortsätta att följa Kylie och hennes vänner på Shadow Falls. Precis som i de två första böckerna är det en härlig story om vänskap, kärlek blandat med varluvar, spöken och andra magiska figurer.

Men trots att det är en bra, spännande historia var jag inte så intresserad av vad som hände. Jag fick inte någon bra koppling till Kylie och jag blev till och med lite irriterad på henne stundtals. Den ständiga förvirringen över vad Kylie är och vad hon har för krafter blev för mycket till slut. Varför får man aldrig veta? varför kan ingen berätta?? Lite smått uppretad blev jag när man ALDRIG fick några svar. Triangeldramat som inte har stört mig på alls innan började jag reta mig på i den här boken. Vet egentligen inte varför..

Så eftersom jag tyvärr läste den här boken vid helt fel tillfälle blev jag inte alls lika såld på Taken at Dusk som på de tidigare två böckerna. Men jag tror inte det har något med själva handlingen att göra utan tror det mesta beror på mitt humör och intresse. Förutom irritationen över att INTE få reda på mer om Kylie och hennes krafter. Det är fortfarande störande. Jag ser dock väldigt mycket fram emot att läsa den fjärde boken i den här serien: Whispers at Moonrise. Men jag ska inte läsa den precis nu. Nu måste jag ta en paus från YA-Paranormal böcker.. Har läst alldeles för många liknande böcker sista tiden. 

Hoppas jag inte avskräcker er från att läsa den här serien, för den är riktigt bra! Men tänk på att INTE läsa böcker ni inte är sugna på..

Betyg 7/10

Andra böcker i serien:
1. Born at Midnight
2. Awake at Dawn
3. Taken at Dusk
4. Whispers at Moonrise
5. Chosen at Nightfall

Mellanböcker:
0.5 Turned at Dusk
4.5 Saved at Sunrise

Boken finns att köpa på Adlibris, Bokus och CDON.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar