tisdag 22 oktober 2013

Top Ten Tuesday - Vecka 43



Det är tisdag och dax för Top Ten Tuesday som anordnas av The Broke and the Bookish varje vecka. Denna veckan handlar om namn! Jag delar upp det i två topp fem, en för namn jag tycker om och en för mindre omtyckta..

Top five most unusual(bad) character names!

 5. Kanin - De Odödligas Regeler
4. Penryn - Angelfall
3. Ender - Enders Spel
2. Peeta Mellark - The Hunger Games
1. Renesmee - Breaking Dawn
Helt obegripligt namn.. Seriöst det går inte ens uttala??!



Top five character names I LOVE

5. Deamon Black - Obsidian 
4. Akiva - Daughter of Smoke and Bone

3. Yelena Zaltana - Giftet
2. Saba - Blood red road
1. Bellatrix Lestrange - Harry Potter
Älskar namnet Bellatrix Lestrange.. Det låter så jäkla coolt och är så härligt att säga!



6 kommentarer:

  1. Jag är så hopplöst trist att jag knappt lägger märke till namnen :)

    SvaraRadera
  2. Åh Akiva hade jag ju också kunnat ha med, riktigt coolt! Även om det låter lite som en hund.. ;)
    Håller fullständigt med om Renesmee och Peeta! De andra har jag inte läst så de känner jag inte till sedan tidigare.

    SvaraRadera
  3. Fast jag gillar Peeta. Men har väl svårt att föreställa mig honom med ngt annat namn...

    SvaraRadera
  4. Bellatrix glömde jag bort, dåligt av mig för jag älskar också det namnet :)

    SvaraRadera
  5. Bellatrix Lestange är förbaskat häftigt, håller helt med dig om Renesmee.

    SvaraRadera
  6. Håller men om Renesmee, hur tänkte hon där? hm..

    SvaraRadera