måndag 14 oktober 2013

YA-Overdose!

Den senaste tiden har jag nästan bara läst YA-böcker och nästa alla har varit paranormalinriktade. Aliens, vampyrer, varular, superkrafter ja allt möjligt och nu har det gått för långt! Jag har fått NOG! :)

 Några av de senaste böckerna jag har läst!

 Låter kanske lite väl dramatiskt men jag måste helt enkelt ta en paus från alla 16 åringar med superkrafter. 

Så nu är det dax för episk fantasy och "vuxenböcker".

 Några potentiella böcker som jag kan tänka mig läsa. 
Sea Glass har dock en 16 åring som huvudroll men eftersom den är en "episkfantasy" bok är jag ändå rätt sugen på att läsa den..

Har ni oxå blivit sjukt trötta på en viss genre eller serie när ni har läst mycket av samma stil?



6 kommentarer:

  1. Jo då, nog känner man igen sig alltid!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det blir lite väl mycket av samma genre ibland :)

      Radera
  2. När jag läser försöker jag ta varannan New Adult eller contemporary emellan mina alla paranormal böcker men det är inte alltid så enkelt. Man blir helt enkelt trött på att läsa samma sak om igen även fast boken är superbra. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja böckerna är oftast väldigt bra men det blir ju alltid lite tröttsamt att läsa samma sak hela tiden. Jag borde oxå försöka blanda lite mer!

      Radera
  3. Jag känner igen mig! Har hamnat i en lässvacka pga. detta. Läser nu en ya dystopi som jag säkert annars hade tyckt mycket bättre om men nu känns den så tjatig och o originell =( måste hitta nån "vuxenbok " snart för är verkligen sugen på något annorlunda!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man vill ju inte hamna i någon större lässvacka.. det är inte så kul! hoppas du hittar något annan bra bok att läsa!

      Radera